مشخصات فنی ریموت های پارکینگ یا کرکره برقی
ساعت ۱:٥٩ ‎ق.ظ روز سه‌شنبه ٩ مهر ،۱۳٩٢ : توسط : alfred hitchcock

با سلام خدمت همه من رو ببخشید از اینکه دیر به دیر میام چشمک

امشب می خواهم  شما دوستان رو با ساختار انواع دستگاه ریموت کنترل آشنا کنم .

 

متاسفانه بعضی اوقات می بینم بعضی از دوستان و همکارانم بدون داشتن اطلاعات فنی دست به انجام کارهایی مانند نصب کرکره های برقی مغازه ها و یا  درب پارکینگ منازل می کنند افسوس

این مطالبی که در اینجا می خوام برای شما علاقه مندان به برق و الکترونیک و به خصوص دوستان نصاب بگم مطمئنم که در هیچ سایتی پیدا نمی کنید از خود راضی

همانطور که عده ای از عزیزان و اساتید من میدونن در سری درب های کنترلی چه از نوع کرکره ای و یا پارکینگی برای باز و بسته شدن و یا بالا و پایین رفتن احتیاج به فرمان الکترونیکی داریم که به وسیله دستگاهی به نام کنترل از راه دور یا همان ریموت داریم

وقتی رو درب پارکینگ جک برقی نصب می کنیم جعبه کنترل یا جعبه فرمان الکترونیکی عمل فرمان به جک برای باز یا بسته شدن درب را می دهد معمولا روی این کنترلر ها 2 عدد ریموت وجود دارد که نصاب پس از اتمام کار آن را به صاحبخانه تحویل می دهد که در اینجا یک نمونه از اون را براتون می گذارم

 

حالا اینجا مشکل اصلی پدیدار میشه

اگر ما تعداد واحد هامون بیشتر از 2 واحد بود چی کنیم چون که دو ریموت فابریک بیشتر نداریم اینجاست که باید فکری کرد اولین فکری که به ذهن همه میرسه اینه که خوب سازنده این جک حتما پیش بینی این روز رو کرده بله درسته اما معمولا برای این کار محدودیت هایی داریم اول اینکه تا تعداد خاصی میتونیم به دستگاه ریموت اضافه کنیم دوم اینکه ریموت های اصلی و اورجینال دستگاه بسیار گران هستند

حالا اینجاست که باید یه کاری کرد و اونم اینه که یک ریسیور یا گیرنده مجزا داخل جعبه کنترل مرکزی قرار بدیم که یک نمونه اش رو اینجا گذاشتم

حالا مزیت این ریسیورها  چیست اول این که تا تعداد زیادی ریموت خام رو باهاش میشه مچ کردتا حدود 100 عدد البته در مدل های مختلف متفاوته دوم اینکه ریموت های خام این دستگاه ها مثل لوازم پراید همه جا هست و البته با قیمتی در حدود یک چهارم قیمت ریموت های اصلی !

حالا نکته اصلی از اینجا شروع میشه که هیچ کسی به اون توجه نمی کنه

این دستگاه های گیرنده در دو فرکانس 315 و 433 کار میکنه و ریموت های آن هم در بازار هم با دو فرکانس 315. 433 یافت می شود حالا شما می خواهید برای واحد خودتون یک عدد ریموت اضافه کنید به سرویسکار یا نصاب جک پارکینگتون تماس میگیرید تا براتون یک ریموت خام بیاره و براتون با دستگاه اصلی مچ کنه (عملیات لرن )

حالا نکته اصلی و مهم اینجاست اگر شما نتونستید به سرویسکار یانصاب دسترسی پیدا کنید چیکار کنید هیچی به راحتی میتونید به یک کلید سازی تو محلتون برید و بگید براتون یک عدد از ریموتتون براتون بسازه که ساختش حدود 4 ثانیه طول میکشه !؟ جالبه نه اگر کمی فکر کنید می بینید که اگر دسته کلید شما دست کسی بیفته که با شما دشمنی داشته میتونه در عرض 4 ثانیه یکی از روش کپی کنه قهر

و این از لحاظ امنیتی یعنی........ اگر ریموتی قابلیت این رو داشت که به غیر از هماهنگ کردن همزمان با دستگاه مادر خود در محلی دیگر به راحتی کپی شد یعنی خداحافظ

تمام این مطالبی که نوشتم می خواستم به اینجا برسم

این دستگاه های گیرنده که برای پارکینگ ها و یا کرکره نصب میشه در دو نوع تولید میشه نوع اول لرنینگ کد و نوع دوم هاپینگ کد  من معایب نوع لرنینگ کد رو براتون شرح دادم (قابلیت کپی در هر جا) و حالا می خواهم نوع دوم رو برای شما بگم یعنی هاپینگ کد این گیرنده ها هم طرز کاری مانند دستگاه های نوع اول دارند  با این تفاوت که ریموت های خام این دستگاه ها فقط در کنار دستگاه اصلی قابل اضافه کردن و یا کپی شدن را دارند و بیرون از محل نصب جک یا کرکره نمیشه از روی اونها ساخت ولی متاسفانه 90% دوستان و نصابان از گیرنده های هاپینگ کد استفاده نمی کنند در صورتیکه قیمت این دونوع گیرنده حدودا با هم یکی استتا اینجا حتما متوجه اختلاف این دو نوع ریموت شدید پس از این به بعد اگر خواستید جایی کرکره یا جک پارکینگ نصب کنید از نصاب بخواهید که براتون گیرنده هاپینگ کد نصب کنه .

 

امیدوارم که از این مطالب استفاده کافی رو برده باشید کلیه این مطالب صرفا آموزشی بوده و جهت بالا بردن سطح دانش دوستان عزیز می باشد .دوستان عزیزم در صورتی که اطلاعات فنی بیشتر خواستید در خدمت شما هستم